Szparagi z parmezanem i migdałami

Bardzo łatwy i prosty w wykonaniu pomysł na szparagi. Kilka składników, a wychodzi nam świetna przekąska sama w sobie lub dodatek do obiadu. I chociaż nie ma tu krzty pieczywa, starty parmezan i zmielone migdały przyjemnie udają zasmażoną tartą bułkę. Świetnie wygląda i jeszcze lepiej smakuje! Pamiętajcie, aby szparagi gotować bardzo krótko i od razu przelać je zimną wodą, aby wciąż były chrupiące i jędrne. Następnie smażcie je tylko do lekkiego przyrumienia, aby nie stały się włókniste. Zapraszam.

170506_DSC2747-9.jpg

Składniki na 2 porcje:

  • kilka dosyć cienkich, zielonych szparagów (ok. 8-10 sztuk)
  • 3 łyżki oliwy z oliwek
  • sok wyciśnięty z ćwiartki cytryny
  • 2 łyżki mielonych migdałów (mąki migdałowej)
  • 2 łyżki startego na najdrobniejszych oczkach parmezanu
  • 2 łyżki migdałów w płatkach, lekko stostowanych na suchej patelni
  • sól, pieprz do smaku

Wykonanie:

Szparagi opłucz zimną wodą i odłam twarde końcówki. Chwyć warzywo i przełam, szparag sam wie, w którym miejscu powinien się złamać :-)

Tak przygotowane szparagi wrzuć do wrzątku na ok. 2 minuty,  następnie przelej je dużą ilością lodowatej wody. Zblanszowane szparagi polej oliwą, sokiem z cytryny, oprósz solą i pieprzem.

Delikatnie rozgrzej patelnie i przełóż do niej doprawione warzywa. Posyp zmielonymi migdałami wymieszanymi z parmezanem. Podsmaż przez chwilę cały czas mieszając. Migdały z serem utworzą coś na podobieństwo delikatnej panierki z bułki tartej.

Szparagi zdejmij z patelni razem z „panierką” i obsyp stostowanymi płatkami migdałów. Podawaj natychmiast.

Reklamy

9 thoughts

Dodaj komentarz